Kaip BDAR'as email marketingą išgelbėjo

bdar email marketingas komunikacija May 28, 2020

Kai prasidėjo kalbos apie Bendrą Duomenų Apsaugos Reglamentą (BDAR), Audiotekoje mes turėjome apie 26,000 el. pašto prenumeratorių, kuriuos „spammindavom“ (with great success) reguliariai — kiekvieną savaitę.

Taigi galite įsivaizduoti mano reakciją sužinojus, kad dabar staiga visi privalėsim informuoti, atsiklausti, aiškiai, nedviprasmiškai — ir dar gauti sutikimą! 🙈

Mano reakcija?

„Meh.“ 🤷‍♂️

Maniau, kad niekas labai nepasikeis — kas spamino ir toliau spamins, o kas jau buvo susipažinę su (ir įgyvendinę!) „permission marketing“ principus, toliau sėkmingai naudosis email marketingo privalumais ryšiui su savo (potencialiais) klientais palaikyti.

Kaip aš klydau!

Bet visų pirma turiu kai ką pasiaiškinti. Iš tiesų mes nespamindavom savo klientų — nuo pirmų dienų aiškiai pranešdavom jiems, kad jei jau uždės tą varnelę — tai tikrai ir parašysim. Ir net pranešdavom apie ką parašysim. Ir dar kartą atsiklausdavom ar tikrai tikrai? Ir dar (dažniausiai) paprašydavom registraciją patvirtinti su „double opt-in“.

O svarbiausia — iš tiesų ir parašydavom!

Tačiau ši istorija ne apie tai. O apie tai, kas įvyko po 2018-tųjų gegužės 25 dienos.

Iki BDAR mūsų naujienlaiškių atidarymai svyruodavo 20-22% ribose. Kas jau ir taip neblogai! Kaip mums nuolat rodydavo mūsų mailingo sistema — „industry average“. Ir to mums pilnai pakakdavo, kad geriausius rezultatus gautume būtent iš email marketingo.

Bet!

Šiandien, po BDAR'o — su jau beveik dvigubai didesne auditorija — mūsų laiškų atidarymo procentas siekia 45-50%! (o sykį pasiekė net 67,3%!!!) Sulaukiam kaip niekad daug atsakymų, padėkų, pasidžiaugimo ir, žinoma, pardavimų. (beje, COVID19 čia niekuo dėtas, viskas prasidėjo dar gerokai iki COVID'o)

Ką aš apie tai manau?

Visų pirma, manau, kad BDAR iš tiesų sumažino nepageidaujamos reklamos el. pašto dėžutėje kiekį. Neturiu po ranka „kietų“ skaičių tai patvirtinti, bet tikriausiai ir patys tai pastebėjote.

Natūralu — juk ne taip sunku atsekti kas yra už spaminio laiško besislepianti kompanija, o baudos už BDAR pažeidimus tikrai neįkvepiančios.

Antra (greičiausiai kaip pasekmė), paštas vėl tapo mėgstama vieta „būti“ :) Vėl galima naudoti email'ą ne kaip sąvartyną, o kaip bendravimo įrankį — kam jis ir buvo sukurtas.

Žinoma, buvo ir kitų priežasčių, nulėmusių vis didėjantį mūsų email marketingo ROI (vieną jų pvz užtrukom įgyvendinti 5 minutes, bet atidarymų procentas padidėjo visais 8%). Bet apie visa tai — jau kitoje serijoje.

Suprantu, kad šis mano pasidalinimas nėra labai moksliškas, bet statistikos internete ir taip apstu — aš tik matau, kad situacija su email marketingu tik gerėja, todėl noriu paraginti labai nedelsti — ir pasinaudoti šia galimybe. Nes email marketingas Lietuvoje yra dar visiškai žydras vandenynas ir mūsų (potencialių) klientų pašto dėžutėse mes lygiomis teisėmis konkuruojam su žinutėmis prekinių ženklų, kurie dar nelabai supranta kaip čia tas paštas veikia.

O kaip įbristi į šitą vandendyną ir pasisemti žuvies — papasakosiu už poros savaičių webinare.